reklama

Muž, ktorý sa zastavil.

Včera som jazdila loďou tam a spať po Vltave celý ďeň. V pravidelných intervaloch sme zastavovali na Pražskej Kampe, kde som si všimla muža, ktorý v otrhaných šatách sedel na brehu rieky s krabicou velkého džúsu v ruke. Hľadel do vody a mierne sa knísal.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Zaujímavé to začalo byť, keď tak nehnute sedel už tretiu hodinu. A ešte zaujímavejšie, keď sa o ňom začali ľudia baviť. Reakcie typu „bezďák nemá co dělat, takové bych hnal“, „blázen, co to dělá, medituje?“ prišli ako prvé.

Štvrtú hodinu už nesedel, ale posunul sa pár metrov od rieky a vzpriamene stál. Slnko ho zozadu ožarovalo, čo dodávalo jeho postoju akúsi skromnú vznešenosť. On stále uprene sledoval rieku a ľudia, psy, kačice, holuby sa okolo neho prechádzali, ako by bol neviditeľný.

Sledovala som tú scénu fascinovaná autentickou silou, ktorá z nej vyžarovala. Neviem, kto to je, či duševne narušený človek, či mladý otec, ktorý tragicky stratil rodinu a dočasne prišiel o rozum, alebo osvietený duchovný bádateľ. Jediné, čo viem bezpečne, sú pocity a myšlienky, ktoré vo mne vzbudil. Cítila som, ako mi po líci steká slza. Ako vnímam jeho krehkosť a zároveň silu. Ako vnímam pocit viny a odpustenia, uzdravenie i bolesť, samotu absolútneho odcudzenia a prepojenie s celkom. Muž ktorý sa zastavil, uprostred dňa, uprostred turistami prešlapaného nábrežia, nech to bol ktokoľvek a urobil v živote čokoľvek, mi daroval čosi o čo ja som neprosila a on neponúkal. Lásku.

Petra Klimová

Petra Klimová

Bloger 
  • Počet článkov:  32
  •  | 
  • Páči sa:  0x

... žila som, žijem a budem žiť :o) ... Zoznam autorových rubrík:  PrózaŽivot, príbehy a úvahyPoézia

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu